• Programok
  • Beszámolók
  • Rendezvények

A határt átléptük, mégis úgy érzem, otthon vagyok. Egy (10. Bés) zarándok naplója

Séta Jézus fejében, látogatás egy meglepően lakályos sóbányában, mennyei eső, amely minden évben a Legyen meg a te akaratod-nál ered el, láthatatlan napfelkelte. Egy igazi hölgy, lám, lám, többek között arról ismerszik meg, hogy naplót vezet. És arról is, hogy remek humora van. Agócs Enikő beszámolója a 10. B osztály zarándoklatáról:

18.05.17
Kedves Naplóm! A mai napon elhagytuk iskolánkat és Erdély felé vettük az irányt. A félkész cigánypalotákról híres Bánffyhunyadon egy különleges református templom történetét ismerhettük meg. Kolozsvárott eláztunk, de a látványon nem esett csorba. Kicsit össze vagyok zavarodva. A határt átléptük, mégis úgy érzem, otthon vagyok.
A parajdi sóbányában olyan élet folyik, hogy komolyan elgondolkoztam azon, hogy odaköltözöm. Nem erre számítottam. Korond porcelánjai után Farkaslakán emlékeztünk meg Székelyföld egyik büszkeségére, Tamási Áronra. Képzeld, drága naplóm, ma ténylegesen is jártam Jézus fejében! A Jézus szíve szobor-kilátónak köszönhetően egy csodás panorámának lehettünk tanúi. Csíkszeredán aludtunk egy jót, felkészültünk a másnapi búcsúra.
18.05.18
Fáradtan írom ezeket a sorokat, de a lelkem feltöltődött. A mai nap a búcsúé volt. Szállásunkról zarándokoltunk el Csíksomlyóra, ahol egy lélekemelő szentmisén vehettünk részt. Az elején hőség volt, de legalább tudom, hogy a mennyben esett az eső, mert az Úr imájának „legyen meg a Te akaratod, amint a mennyben úgy a földön is’’ részénél elkezdett zuhogni az eső. Ez a bizonyíték arra, hogy az imának igenis van ereje. Elképesztő érzés, amikor félmillió ember énekli a Székely himnuszt, egy közösségként.
18.05.19
Drága naplóm. Ma nagyon korán keltem. Visszamentünk a szentmise helyére, megvártuk a napfelkeltét. A felhők eltakarták ugyan, nem bántam meg, hogy elmentem. A mai nap Madéfalván megemlékeztünk a veszedelem áldozataira, Nyergestetőn a hősök előtt róttuk le tiszteletünket. Mind a két helyszín elindított valamit bennem. A haza szó egyre többet jelent számomra. Büszkéknek kell lennünk Székely testvéreinkre! Gelencén egy különleges templomot látogattunk meg, ahol az idegenvezetőnknek köszönhetően hallhattunk ízes székely beszédet is. Csernáton településen a Haszmann Pál múzeumot járhattuk be. Ezt én, a régi dolgok kedvelője kihagyhatatlannak tartom. A torjai büdösbarlangba a fiatalodás reményében léptünk be és a kínzó szagtól szédülve jöttünk ki. Nagyon találó név. A Szent Anna-tónál kiszellőztettük a fejünket, Maci Lacit személyesen meglátogattuk és persze a kilátást kihasználva új profilképet csináltunk, csakhogy a hagyományt ne szakítsuk meg.
18.05.20
Ezen sorok már a koliban íródnak. Ma egy gyönyörű szász város, Segesvár falait csodálhattuk meg. Megnéztük Petőfi Sándor emlékhelyét, majd a csata emlékművét, ahol egy székely ember beszélt a történelemről, a mostani helyzetekről. Erdélyt a szívünkbe zártuk és sosem feledjük!
Ne hagyd elveszni Erdélyt, Istenünk!