• Iskolánkról
  • Információk
  • Történetünk

Message

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

View GDPR Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

Iskolánk története

AZ ISKOLAALAPÍTÁS

Az Avas-déli oktatási-lelkipásztori misszió alapgondolata Seregély István egri érsek nevéhez fűződik. A kezdeményezés 1986-ban látott napvilágot, melynek célja egy integrált nagyvárosi, lakótelepi mintaprogram létrehozása volt az iskola és a templom egységére, azok szociális, kulturális és közösségfejlesztő programjaira építve. További célkitűzésként fogalmazódott meg, hogy a fiatalok és családjaik megszólítása, a közös munkába történő meghívása ennek keretén belül valósuljon meg. A tervezési szakaszban a rend-szerváltást követően a bencés rend már nem vett részt, helyette 1994-től, a gimnázium indulásától a Jezsuita Rend kapcsolódott be.

FŐBB MÉRFÖLDKÖVEK / STRATÉGIAI DÖNTÉSEK A 20 ÉV SORÁN

 I. szakasz – Bátor kezdés

1993-ban P. Nemesszeghy Ervin SJ provinciális stratégiai döntése alapján a jezsuita provincia vállalja az induló intézmény működtetését. 1994-től így négy jezsuita áll a plébánia és gimnázium szolgálatába. Az 1994–1999 közötti hősies, útkereső időszakát fémjelzi a két idősebb igazgató, P. Horváth Tibor SJ és P. Nemesszeghy Ervin SJ működése, amikor is – az Egri Főegyházmegye nagylelkű támogatásával – megtörténik az alapinfra-struktúra kiépítése és felmenő rendszerben a nyolc osztályos gimnázium alsó tagozatának kiépítése. Ebben az első szakaszban elsősorban a kollégiumi program bevezetése jelenik meg, mint az eredeti tervhez képest új, jezsuita program.

 II. szakasz: A szakmai reflexió és elmélyítés

Az 1998–2006 közötti időszakban megtörténik a szakmai reflexió és elmélyítés. Ennek fő feladata volt a szervezetépítés (a 8 évfolyamos gimnázium pedagógiai programjának kialakítása), egy kompetens és kezdeménye-ző tantestület felépítése és az intézmény bekapcsolása a tágabb (a hazai állami és egyházi, valamint a nemzetközi jezsuita) oktatási hálózatba.
1994–2002 között befejeződik az alapinfrastruktúra kiépítése. Ennek során az eredeti – várszerű – építészeti koncepció kissé módosul, és az épületegyüttes megnyílik, jobban követve az ignáci pedagógiai víziót. Az építkezés ezután is folytatódott, sőt máig tart, tudatosabban figyelembe véve a tervezett iskolafejlesztés adta helyi követelményeket. Ennek keretében az intézmény elkötelezte magát egy komplex megújuló energetikai rendszer kiépítése mellett, amit ebben a szellemben folytat tovább.
2002-ben végez az első nyolcosztályos évfolyam, ezzel a gimnázium tervezett alapstruktúrájának felépítése sikerrel befejeződött. Ez a siker, a világos misszió, továbbá a formálódó pedagógiai műhely és az erős fenntartói támogatás lehetővé tesz egy újabb elmélyítő-reflexiós időszakot. Ennek gyümölcseként szerkezeti bővülés ad választ az új kihívásokra: 2006-ban elindul a 4 évfolyamos gimnázium, amely a vidéki tehetséggondozás bázisa kíván lenni egy erős kollégiumi háttérre építve.
A 2002-től induló Szeretetszolgálat jelzi a – kezdetektől jelen lévő – társadalmi felelősségvállalás elmélyülését és intézményesülését. Ezzel párhuzamosan a gimnázium egyre erősebben vesz részt az Avas és a Város, sőt a tágabb régió életében szociális, kulturális és pedagógiai téren egyaránt. A megerősödő tantestületre épülő pedagógiai feladatvállalást fogja össze az Ignáci Pedagógia Műhely, amely ugyancsak ezekben az években kezdi el belső és külső képzéseit. A gimnázium diákjai és tanárai egyre erősebben kapcsolódnak be a nemzetközi jezsuita iskolahálózat adta intézményesülő cserekapcsolatokba.
A stabilitás és az organikus növekedés jellemzi a 2007–2010 közötti időszakot: jelentős pedagógia fejlesztésekre került sor a tantestületi képzések és a szakmai programok terén, ill. az infrastruktúra kiépítésében. Ebben a szakaszban véglegesül az intézményi Misszió, mint a további fejlesztés alapja. Ugyan-csak ennek keretében vállalja magára a jezsuita provincia az intézmény teljes fenntartási felelősségét is. Ezen belső építkezés időszakában P. Forrai Tamás SJ vezeti a gimnáziumot, P. Holczinger Ferenc SJ a kollégiumot.

 jezsutort1

III. szakasz: A növekedés

2010–2015 között a gimnázium növekedési szakaszban folytatja a meg-kezdett fejlesztéseket. Sikerrel befejezi a négyosztályos képzés kialakítását, újabb szakaszban folytatja a fenntarthatóságot segítő energetikai fejlesztést. Az avasi feladatvállalás terén 2010-től új szintre emelkedik a helyi közösségépítési feladatvállalás, aminek keretében megszületik a KÖZÖS-TÉR koncepciója és annak keretében egyidejűleg a városrészi programok bővítése és a multifunkcionális (sport, kultúra és ökológiai súlyponttal bíró) program, illetve az ezt befogadó építkezés tervezése. 2010-től P. Holczinger Ferenc SJ vezeti az intézményt.

Last modified on Monday, 16 January 2017 18:40
More in this category: Tantestület »